Optimizare SEO
Procesul de a “castiga” vizibilitate pe motoarele de cautare. Motorul de cautare Google este de departe, cel mai bun canal online de vanzare din perspectiva plusurilor pe care le aduce precum: trafic targetat, vanzari si brand awareness. De aceea, serviciul de Optimizare SEO (sau SEO, fara pleonasm) este unul dintre cele mai indispensabile servicii de marketing online in momentul de fata.
De ce am nevoie de servicii SEO?
Optimizare SEO – ce inseamna?
In esenta, este vorba clar de un pleonasm. SEO (“Search Engine Optimization”) se traduce – “Optimizare pentru Motoarele de Cautare”. Insa, si mai in esenta, este vorba de unul dintre cele mai importante si fundamentale servicii de care are nevoie orice site care este implicat in afaceri – fie ca este site de prezentare, fie ca este magazin online.
Optimizare SEO, adica totalitatea proceselor tehnice (optimizare on-page, ex.: meta-uri, descrieri, continut text, densitate continut text, link-uri pe pagina, etc.) si “semi-non-tehnice” (optimizare off-page, ex.: linkbuilding – crearea de link-uri catre site-ul propriu pe alte site-uri calitative, tinand cont de anumiti metrici) cu scopul de a incadra site-ul intr-un standard de calitate Google. Iar aici discutia se poate prelungi nelimitat, deoarece Google are factori de ranking de ordinul miilor.
Optimizare SEO – procesul care te pozitioneaza cat mai sus in cautarile de pe Google. Astfel – reusesti sa ajungi la publicuri la care nu credeai ca poti avea acces, la vanzari crescute, la trafic si brand-awareness crescut. Iar asta este doar o parte din beneficii. Imagineaza-ti ca ai un magazin alimentar in Bucuresti, dar mai sunt si alte 100, dar lumea vine predominant la al tau.
La fel este si cu SEO, noi avem grija de pozitionarea superioara in cautarile Google astfel incat, desi mai sunt multi altii, site-ul tau va fi cel care se bucura de mai mult trafic si vanzari.
Onpage, offpage, ce inseamna si care sunt activitatile concrete?
Stim ca este complex, iar pentru persoanele nefamiliarizate cu SEO – toate aceste lucruri sunt probabil “limbaj de programare”. Incercam sa detaliem putin mai jos care este diferenta dintre offpage si onpage, inclusiv intre activitatile aferente si ce este aceasta Optimizare SEO
- Meta title - titlul este foarte important. Acesta va fi afisat pe pagina de rezultate Google. Ideal este sa contina cuvantul cheie targetat, sa fie optimizat atat din punct de vedere SEO cat si din punct de vedere marketing - trebuie sa atraga click-ul celui care face cautarea pe Google si sa regaseasca pe pagina exact ceea ce 'se promite' in titlu.
- Meta description - un alt factor important care, la fel, se va regasi pe pagina de rezultate Google. Trebuie sa contina o descriere optimizata care sa explice pe scurt ce informatii va regasi utilizatorul pe site. Aceasta descriere trebuie de asemenea sa fie construita si din punct de vedere marketing pentru ca trebuie sa atraga utilizatorul pe site.
- Heading-uri - Tag-urile de tip heading (h) trebuie sa fie prezente pe site si sa structureze informatia. Tag-ul h1 este cel mai important, pentru ca acesta este un fel de titlu descriptiv al informatiei. Se recomanda utilizarea heading-urilor atat cat este necesar (in functie de dimensiunea articolului/textului de pe site) si se poate ajunge chiar si la h5.
- Viteza de incarcare - Nu e un secret faptul ca viteza de incarcare este un alt factor de ranking important. Site-ul trebuie sa se incarce rapid si sa fie usor de utilizat. Cel mai simplu lucru, in prima faza, este de optimizat (comprimat) imaginile de pe site astfel incat sa ocupe mai putin spatiu (si deci, sa imbunatateasca viteza de incarcare a site-ului) fara sa fie afectata calitatea imaginii in sine.
- Mobile Friendly - toate site-urile (fie ca vorbim de site-uri de prezentare sau magazine online) trebuie sa fie optimizate pentru smartphone, adica, sa fie mobile friendly. Vom analiza ca acest lucru sa fie implementat. Pe langa acest aspect implinit din punct de vedere tehnic, varianta de mobile trebuie sa fie user friendly si sa tina cont si de user experience - fiind un alt factor de ranking principal.
- Densitatea cuvintelor cheie - un alt factor important de optimizare SEO onpage il reprezinta densitatea cuvantului/cuvintelor cheie targetat/e pe pagina. Aceasta densitate trebuie calculata luand in calcul mai multi factori.
- Redirect 301 - Se refera la eliminarea paginilor 404 prin redirect 301 (care transfera autoritatea de la un link vechi care nu mai este functional catre un link nou, functional si inrudit).
- HTTP/HTTPS - Introdus de curand si in plin proces de implementare de catre Google - site-urile securizate (care au certificat SSL) obtin un avantaj SEO in fata competitorilor. Site-urile cu HTTPS trebuie sa aiba create redirecturile 301 corect (de la versiunea nesecurizata catre versiunea securizata).
- Fara duplicate! - un lucru vital pentru site este ca toate informatiile sa fie unice. Aici ne referim la toate informatiile - de la continutul de pe site, titluri pe pagini pana la meta descrieri.
- ALT tags - Google nu stie (inca, cel putin) sa 'citeasca' prin imagini. In mod normal, el nu poate face deosebirea intre ce se afla in 2 imagini, de aceea - trebuie optimizate si imaginile cu ajutorul tag-urilor "alt". Prin tag-urile "alt" ii explicam lui Google ce se afla in imagini. De exemplu, la o imagine cu un grafic reprezentativ pentru rezultate SEO, tag-ul "alt" aplicat pe imaginea respectiva va fi "grafic rezultate seo", astfel incat Google sa inteleaga ce reprezinta imaginea respectiva.
- foarte multi alti factori...
- Link neighbourhood - nu putem pune articole despre un magazin de caramida, pe un site de yoga. In egala masura, conteaza la fel de mult ca pagina pe care vom crea backlink-ul sa nu aiba alte link-uri externe catre site-uri din nise interzise si/sau spam.
- Autoritate - site-ul targetat trebuie sa aiba backlink-uri de calitate. Asta inseamna ca site-urile pe care vom plasa link catre site-ul targetat trebuie sa aiba autoritate, sa nu fie ferme de linkuri (atrag penalizare, poate nu imediata, dar garantata in timp), sa nu fie abandonate, sa fie actualizate, etc.
- Brand awareness - Pe langa avantajul SEO, in procesul de linkbuilding trebuie sa luam in calcul si "brand awareness-ul" - adica, de exemplu - articolele plasate pe alte site-uri trebuie sa fie de calitate si in ton cu brand-ul promovat. Aceste articole pot servi drept funnel-uri de a "lua clienti". 🙂
- Directoare de articole gratuite - vom selecta doar ce este relevant si calitativ.
- Directoare de articole premium (platite)
- Comunicate de presa gratuite
- Comunicate de presa premium (platite)
- Forumuri relevante (sau topicuri relevante pe forumuri generaliste)
- Bloguri relevante (daca nu exista, vom aborda bloguri generaliste)
- Alte site-uri din aceeasi industrie
- Diferite tipuri de site-uri de tip 2.0 si/sau social media
- Analiza profilului de backlink-uri - vom analiza cu tool-uri profesionale pentru a identifica backlink-urile actuale pe care le avem. Vom vedea de unde provin, pe ce site-uri se afla si daca sunt benefice.
- Disavow - in cazul in care avem in profilul de backlink-uri, backlink-uri negative (cele care ne pot dauna site-ului) - ex.: backlink-uri spam, backlink-uri pe site-uri spam/nise interzise/etc - vom crea un fisier cu toate aceste link-uri negative si le vom trimite spre disavow. Procesul de disavow = ii trimitem lui Google lista cu link-uri negative si ii 'spunem' sa nu le ia in calcul.
- Analiza ancorelor din profilul de backlink-uri - este posibil ca site-ul sa aiba prea multe backlink-uri cu ancora pe cuvantul cheie principal, iar din aceasta cauza - site-ul nu va ranka pe cuvantul cheie principal. Trebuie analizat si adaptat in strategie de catre firma SEO luand in calcul si acest lucru.
- Keyword research - pentru a vedea care sunt cuvintele cheie de interes pentru site-ul targetat. Vom alege impreuna cu clientul care cuvinte cheie sunt cele mai eficiente si pe care le vom targeta.
- SEO Onpage - totul trebuie sa fie OK. Ca analogie, nu putem chema potentialii clienti (seo offpage) intr-un magazin care este in renovare si sub reparatii (seo onpage).
- Strategie - toate site-urile sunt diferite. Toate nisele sunt diferite. Asta inseamna ca, in mod egal, si strategiile trebuie sa fie adaptate pe cazuri concrete. Pe anumite nise - strategia de pe alte nise nu functioneaza eficient, de aceea - este necesara aplicarea abordarii corecte - in mod special pe partea de linkbuilding.
- Stabilirea obiectivelor - scopul este brand awareness? vanzari mai multe? leaduri mai multe?
- Calitatea - a site-ului, a paginilor, a informatiilor, a produselor. Multi clienti (stim deja ca nu este si cazul tau, pentru ca te informezi) nu inteleg pe deplin cat de important este ca toate aspectele mentionate anterior sa fie de calitate. Aceste servicii SEO cu siguranta au efect pozitiv, aduc trafic targetat, cresc brand awareness-ul, dar in final - noi aducem potentialii clienti pe site, insa de acolo marketingul intern al site-ului va face diferenta intre un magazin online de succes si unul cu conversie mai slaba.
- Experienta - aici ne referim si la experienta in sine, dar si la "user experience", cumva par acelasi lucru, insa sunt putin diferite. Per total, sa ne imaginam noi cand vrem sa cumparam ceva de pe internet si cautam pe Google. Vrem sa gasim magazine online care sa fie usor de utilizat, care sa nu aiba 100 de pop-up-uri stresante, site-ul sa se incarce rapid, sa fie aerisit (vizual), procesul de checkout (comanda) sa fie cat mai usor - fara field-uri inutile ci doar cele necesare real pentru a livra o comanda (nume, prenume, adresa, telefon, etc.). Dintr-un exces de zel de marketing - multe magazine online aleg sa adauge tone de camp-uri INUTILE (cu speranta ca-si vor face o baza de date in care vor avea informatii in plus despre clientii lor) - insa nu realizeaza ca in felul acesta ei pierd vanzari si clienti. In era in care traim, totul este pe fast forward - lumea nu mai vrea sa completeze camp-uri inutile, sa piarda timp, nu mai are rabdare si asa mai departe. Procesul de a obtine detalii suplimentare de la client se realizeaza in alte moduri, prin concursuri de exemplu, dar nu "fortandu-i" sa ofere detalii suplimentare pentu a-si putea cumpara produsele. Ca sa scurtam momentan - trebuie intotdeauna sa ne imaginam ca noi suntem clientii magazinului/site-ului nostru si sa ne intrebam daca totul e ok. Bineinteles, trebuie sa fim obiectivi 🙂
- Marketing-ul intern - la fel de important, SEO aduce potentialii clienti, insa marketing-ul intern este cel care va face diferenta din multe puncte de vedere. Dupa parerea noastra, toti clientii trebuie sa fie fidelizati - prin concursuri, prin premii, prin puncte (ex.: ai cumparat de 200 lei - primesti 20 puncte in valoare de 1 leu pentru urmatoarea comanda) si asa mai departe. Toate aceste lucruri nu tin de agentia de SEO si probabil, agentia de SEO nici nu va intra in detalii cu clientul despre aceste lucruri, insa noi tinem sa le mentionam. Suplimentar, incercam pe cat posibil sa comunicam aceste idei si sugestii clientilor, gratuit.
- Gramatica - stiu, poate parea amuzant insa, am intalnit la unii clienti site-uri cu gramatica precara. E un aspect FOARTE IMPORTANT. Sa fim sinceri, noi la randul nostru - ne inspira incredere un site plin de greseli gramaticale? Nu. Acest lucru poate influenta vanzarile foarte puternic.
- Reputatia - un site cunoscut pentru activitati negative (email marketing spam, telemarketing spam, recenzii negative pe Facebook) va avea de suferit. De evitat.
- Reduceri fictive - de ceva timp a devenit 'la moda' ca magazinele online sa afiseze reduceri fictive. E un truc periculos si care poate costa mai mult imaginea brand-ului decat sa aduca vanzari suplimentare. In principal, de evitat.
Ce facem mai exact
Pregatit de level up?
Suntem vorbareti.
Trimite-ne un mesaj prin formularul din stanga.
- sau
- Suna-ne printr-un click: 0748BULLET
- Livechat
- Facebook Messenger